Search This Blog

Saturday 27 March 2021

Goodbye My Samsung S9+

Phone S9+ Adalah Kenangan



Sebenarnya sejarah masa aku beli phone ni bermula pada tahun 2018 . Pada masa tu aku masih kerja kilang Comfort Rubber Glove dkt simpang dan Base Company dkt Matang .

Time ni sebenarnya first day nk dpt gaji tu HR suruh pi buat Maybank2u card dan no acc tu nk bagi dia .. so aku pon waktu rehat tu keluar pegi ke bank Maybank , dah buat semua tunjuk offer letter dkt bank tu kemudian dlm brapa minit je dah settle . Perjalanan aku utk ke kilang mengambil masa dlm 20 min cmtu sbb agak jauh jugak bank ni tak salah aku daftar dekat Taiping Center Maybank yang berada dkt dpn karaoke Family dpn dgn Pasaraya Fajar yang telah diganti dgn The Store tu .

Semasa aku nak pulang tu macam biasa motor ikut lane kanan nak dekat smpai dkt Pasaraya The Giant tu dah la aku bawak Kriss je . Tak semena nya satu keta Saga ni tiba2 belok ke kiri tanpa bagi signal pe haram nye belok terus . mmg makan la aku kat sebelah dia , walaupun tak laju dlm 40-50km/j cmtu . elok je aku jatuh tu aku terperasan something .

Rupanya ada dua org polis ada dkt kedai makan dpn tmpt kejadian , elok cina yang langgar aku tu keluar dari keta (agak tua cina tu dah beruban habis dh) mintak maaf dgn aku apa semua depa dtg lepastu tegur cina tu kenapa u tak bagi signal bla bla bla, diorg mmg perhati je kejadian tu . alangkah bagus nya dia nk setel tepi nk bagi aku duit , dia buat keluar semua duit dari dlm dompet dia ada dlm RM74 ringgit aku pon bersyukur lah ada duit sikit , then dia ckp mmbr dia ada kedai motor nnti u hantar ke kedai ni i bayar , aku pon bertambah happy siap dia bawak aku ke kedai motor yg berhampiran tu .

Yang aku happy bukan sbb apa , sbb lesen aku dh mati dah pon , tu kalau kena mmg teruks la hahahaha. time tu aku check phone jenama BenQ T3 dah bengkok dah ,, pada awalnya bleh guna so aku okay lah lagi . Then masuk balik ke kilang dgn siku berdarah apa semua bengkak yang bagus nya x dak sapa perasan , kalau QC datang mati aku hahahaha , takde gloves yang kena darah ye .

Time keje tu community kami je yang tahu al kisah nya hahaha teringat plak Plan Masuk Kilang pakai Baju yang dibeli bersama2 semua Hardcore nya geng, Racist team lain

CRG GENG- Ijat , Lala , Ieda , Bu , Taqiem , Ikin

Back to story then bila dh balik rmh nk cas phone kena letrik bhai kat tangan , tengok balik phone mmg total Shock , menagis aku x de phone nk bukak game pe semua tu .

Tinggal la phone yang satu lagi Samsung Galaxy Y Neo kecik gile tu , smpai skrg masih ada lagi hahaha phone backup .

Jadi pakai la phone tu dulu selama 3 bulan lamanya , still can survive after Root and everything to make it faster and can download ws , coc (clash of clans) , phone call and message biasa.

Tpi ikutkan dripada kronologi phone yang penah aq pakai dan menjadi penggunaan sepanjang kehidupan aku :-

1. Nokia 6130 classic (Dah Rosak)
2. Blueberry Tv (Dah Rosak)
3. Ninetology U9 P2 (Dah Rosak)
4. Samsung Galaxy Y Neo (Emergency Phone)
5. BenQ T3 (Dah Rosak)
6. Samsung Galaxy S9 Plus (Dah Rosak)
6.1. IPhone SE (Jual Balik)
7. Samsung Note 10 Plus (Sekarang)

Sebenarnya phone S9+ menyimpan seribu satu kenangan aku , pahit manis bersama , masuk dalam air bersama , dimana2 bersama , cuma satu kejadian telah berlaku yang menyebabkan phone tu rosak .

Actually dalam tu x ada apa2 pon yang mencurigakan dan apa2 perkara membabitkan apa2 berkaitan diri sesorg . Cuma salah aku jugak kenapa tak bagi je kan mmg bodoh betul aku masa tu biasa aku bodoh bila time yang aku tak nak fikir , mmg dlm hati ckp nk beli phone baru tpi x pernah terfikir phone tu akan pergi secepat itu.

Dalam fikiran masa tu "Aku malas dan tak nak buang masa dgn tengok phone , Aku nak hargai masa tu tanpa ada gangguan dri phone" , maklum mengetahui phone akan sentiasa berbunyi dimana2 sahaja baik dari pekerja atau pon boss . yang aku lagi menyesal aku tak fikir perasaan org time tu dgn tak memberi peluang utk mengetahui bahawasanya tak ada apa2 pon yang perlu disorok.

Itu lah Nasi dah jadi bubur , bubur dah jadi air .

Goodbye to my phone that have serve me for 3 Years . Thanks




END



No comments:

Post a Comment