Search This Blog

Saturday 27 March 2021

Cameron Work Site

Cameron Siapa tak tahu ni agak pelik lah,

Pada awalnya bila aku dgr site ada kat cameron bila huawei bagi task pada bulan 1 lagi aku mcm berdebar la nk pegi , mana tak nya kat aku punya negeri kottt walaupun sempadan Pahang Dan Perak , aku x kira mmg perak la jugak . haha

Perjalanan awalnya mmg agak lancar , siap2 sebelum pukul 7 bertolak keluar pergi kerumah Sub Con aku mmg lancar dah smpai dkt rumah dia tu walaupun agak jauh dkt Meru Klang tu aku okay je .


Parking dulu angkat semua equipment total ada 6 site dkt situ . mmg berat la aku rasa kereta tu dgn tambah ada 3 org lagi belum termasuk tools .

Elok time aku smpai sorg lagi tu bru smpai rumah nye kat dengkil jauh jugak lah aku rasa berbanding aku .

Dah siap2 semua maka bertolak la ikut highway biasa , plan nya nak ambik kunci dulu site ni kat IPOH TOC Maxis . okay so kita stick to the plan , alangkah tak terduga nya bila smpai dkt Slim River ...

BOOM!!!!!!!

Tayar kereta sebelah kiri belakang pecah , terkejut aku , nasib sempat bagi signal utk nk ke lane kiri .



Selamat la ada spare tired dkt dlm bonet . kita cepat2 ganti dan teruskan perjalanan . Pada awalnya aku bercadang smpai ipoh nnti nk tukar tayar baharu . tpi mcam x terlayan je permintaan ni .

So dah ambik kunci semua site kecuali site CAME kena ambik dkt perjabat Hutan Cameron Highland . aku dah jem ni mesti susah site ni .

Then bertolak naik cameron ikut jalan sungai siput semua berjalan lancar smpai lah kat atas tu bila bukak aircond lagi panas dari angin luar . aku mmg bahagia gila dgn suhu yang ada kat cameron tu , sejuk2 dingin mmg layan laaaaaaaa .






Menyempatkan diri ambik gmbr kat sini hahaha lawa kot .

So First check point kita ke site CAME but before that kita mintak access from pejabat tanah situ


Dah collect semua dia x bagi kita buat malam plak . terpaksa la maxis liaise dgn management dia pasai ada rmh org sebelum smpai site tu nk kena bukak gate masuk tu .. aku x faham la nape buat rumah kat situ , but bila fikir balik mmg tanah dia , lantak la dia nk buat rmh kat mana pon hahaha.

So Go Through All Site situ pendekkan cerita penat lelah mmg terasa smpai skrg . mana tak nya dri pukul 7 pagi smpai 7 pagi esok still kat site buat Hotswap Migration lagi . Jem jem

Site CPRC tepi jalan ez

Site RATR dlm hotel oyo pon ez

Site BRCN leceh sikit nasib aku ada no contact owner

Site CAME hardest one here on access

Site GBDG paling tinggi dkt Mossy Forest

Site RIAL dlm hotel Copthorne ni access 50/50 kalau jumpa maintanence lepas je

Dalam masa 4 hari jugak la semua site settle kecuali CPRC yang x bleh nak pasang sbb space issue .

Dalam suka duka pahit yang ada sepanjang berada di cameron highland aku rasa mmg mengajar aku erti kesabaran yang tinggi . Dgn pressure dgn planning , dgn pending document yang masih ada . Blom masalah personal yang nk dilupakan masih ada ruang utk aku bernafas dan terus menikmati hidup yang ada sebelum kembali menghadap reality kehidupan sebenar .

Sebelum turun sempat beli Strawberry , mmg signature kan takkan la tak beli murah pon murah hihi .


Recap gmbr permandangan yang dapat semasa di cameron highland .
























END







No comments:

Post a Comment