Search This Blog

Saturday 27 March 2021

I- City Shah Alam part 2

Setelah sampai di I- City Theme Park,

Pada awalnya aku rasa mcm nak naik semua permainan yang ada disitu , tapi aku teguhkan hati utk bermain Eye tu aje , bila dah smpai kat Counter dia kita nk beli utk eye tu suddenly yang penjaga counter tu ckp "hrini kami ada buat promosi semua bleh main dgn harga RM65 sahaja , kalau nk beli satu2 harga lebih dari RM300 .. Aku pon mcm hmm takpe lah nak main Eye tu aje .. then mmbr aku ni dia ckp kat aku .. "Aku payung kau jgn risau" aku pon mcm uish kau biar betul tdi kau dah belanja aku baju skrg kau nak belanja aku ni plak.... Then he cheer me up he said takpe "Once For Life Time , lepas ni tak tau pegi ke tak lagi dah " aku mcm terharu sebak pon ada...

Dah mcm tu aku pon on kan aje , He knows im in depress and heartbreak . aku mampu ucapkan terima kasih utk dia pada masa tu ..

Kami pon berlari lah pegi ke Eye tu dulu dgn bawak barang yang beli dkt I-City tadi tu mmg jemm ar nak carry sepanjang permainan hahahaha.

Then my cita2 nak naik pon tercapai dgn indah nya permandangan dari atas ni aku mampu ucap Alhamdulillah dapat peluang melihat keindahan dan merasai First time naik benda ni sepanjang hidup aku.

Eye Of I-City

Then teruskan perjalan ke Timewalk dgn bantuan MAP yang counter tu bagi. 

Timewalk

Bosan Timewalk ni , better for kids la .

THENN Aku tengok langit macam something wrong ia mcm menunjukkan ..

NAK HUJANNNNN!!!

Aku apa lagi cepat2 la lari ke permainan seterus nya drive2 langgar2 hahahaha



Lepas je hbis dri Drive ni aku terus ke sebelah ni Roller Coaster nye .. Bosan la jugak tapi layan kan aje



Dah hbis ni mmg dahaga gile2 , kami pon pegi la membeli air minuman utk survive semua aktiviti kat sini hahaha , but Food and Beverage kat sini mmg nk dpt kedai KK Mart dpn benda ni je mmg x penat la sngt , walaupun jauh2 jugak okay je lah.

Dah minum2 smua bukak balik map tengok 5D mcm dekat je dgn sini , maka beransur lah kesana , tiba2 bar code scan x bleh nk pakai pulak katanya dah exceed penggunaan aku pon panaih la baru ja main berapa je kan .. kita pon pegi balik counter dgn berlecak2 kaki nye jauh .. sekali counter mmg dh bagi barcode yang betul , mmbr nye yg salah keluar kan , dia pegi ambik yg snow dkt mall tu tdi hahahahaha jem , mintak maaf balik kat counter tu lari balik ke 5D tu..

Dapat masuk lega la sikit dia punya tmpt mcm function teruks


First Roller Coaster Hutan

Second Dia ambik Horror


VR dia function teruks mmg real siot dia pegi tunjuk yg Attack On Titan nye muka lagi siot la muka animasi dalam tu aku tahan je bila animasi tu pegi belah perut dgn real je rasanya hahaha.

Then dah hbis ni kita lepak2 jap dpn ni ambik gmbr pokok2 mmg function jugak sbb lawa dooo!!


Then hbis ni kita tengok cam hujan dh benti sikit try la balik pegi kat benda pusing2 tu , apatah nama taktau la.


Berat do nk kawal , kalau ringan ni senang je henjut ke dpn tapi bergerak cam 1km sejam je mmg x dapat nk buat flip hahahaha.

Dah hbis dah tu mcm dah malam sikit pegi la tanya mana tmpt yg ada lagi kat org jaga tu dia bgi suggestion pegi main tembak2 dgn masuk rumah hantu dulu sbb hujan tu mcm nak start balik . aku pon bergegas la mencari mana dia dgn clue yg org tu bagi building tu warna merah .. mmg betul merah pekat bebbbb.

Tembak2 luuuu



Apa yang kelakar nya kat sini , kami masuk ikut pintu EXIT AHAHAHAHHA mmg delay la semua natang dalam tu , Pada awalnya aku macam x perasan lagi bila tiba aku dgn mmbr nye rasa ,, "kenapa pelik eaa aku dh lepas lalu situ baru dia bunyi" jadi suspecious ... then kita keluar balik masuk jalan yang betul . almaklum lah kat atas tu x de siapa guide nak masuk mana .

Seterusnya kami ke 3D Art Museum ala2 nye gitu ELOK PHONE aku habis battery dua2 x bawak power bank mmg GGWP tpi still ada phone dia ni so pakai je la janji ada moment capture in between that period of time , but snow walk nnti mmg x dpt la nk rakam 4K dgn camera aku huhuhuhu . 




Mmg Hambar sikit 3D Art ni , aku rasa mcam kami berdua sahaja yg masuk buat bising dalam ni.

Ya Its time after all this indoor for us to go SNOW WALKKKKK ...

Aku pon cpt2 la dah pukul brapa dah kan kul 8 dah kot time tu sbb snow walk tutup kol 11 kan , ada bnyk lagi x pegi .

Dapat la merasa masuk sini kalau tanpa pakej RM60 sorg , mmg rezeki lah RM65 promotion tu dpt masuk semua bersyukur gile . 15min sahaja kat dalam katanya org yg jaga tu


Aku keluar dulu dari sini cam biasa aku betul2 dah x rasa tangan aku , dah pegang ais dah main baling2 , yang sorg lagi tu kebal lagi tu . aku rasa 10min lepas aku keluar baru dia keluar , tu pon aku bergetar lagi atas kerusi menunggu tu .

Dah pulang kan kembali sweater kasut ngan bukak loker tu , cpt2 aku bgitau dia still ada yg x pegi lagi , roller coaster panjang seberang yang first2 kita lalu .. 

Then lari la kita kesitu . dgn harapan x hujan lagi .. Tpi sayangnya sempat hanya roller coaster sahaja , sedihh huhu , tunggu hujan berhenti x benti2 gak dlm kol 10.45 aku bgitau mmbr nya kalau x benti jugak balik je la sbb dah x sempat pon yang lain2 .



Jadi haritu mmg hari yang boleh dikatakan kan Once In Life Time , maybe soon or later tmpt ni mmg akan aku bawak seseorg utk berdamping dgn aku bersama - sama utk satu kisah yang berlainan . Hope will be true .

Maka kami pulang dan aku berjanji nak belanja mmbr nye ke Sunway Lagoon sbb dri semua yang dilakukan dan dia belanja aku ni mmg x bleh nk bayar by benda lain , Furthermore birthday mmbr nye 31/3 , so i take my oppurtunities utk belanja dia before dia celeb birthday nya tu . END











No comments:

Post a Comment